THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

نسل جدید

نسل جدیدی از ماهواره‌های محیط زیست به فضا پرتاب می‌شود

 

سازمان فضایی اروپا (‪ (ESA‬اعلام کرد نخستین ماهواره از پنج ماهواره نظارت زمین را که قرار است جانشین "ئن‌وی‌ست‪ "Envisat‬شود، سفارش داده است.

سازمان فضایی اروپا (‪ (ESA‬اعلام کرد نخستین ماهواره از پنج ماهواره نظارت زمین را که قرار است جانشین "ئن‌وی‌ست‪ "Envisat‬شود، سفارش داده است.

ئن‌وی ست بزرگترین ماهواره کنترل محیط زیست است که تاکنون به فضا پرتاب شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان فضایی اروپا اعلام کرد ماهواره "سنتینل ‪ "۱‬توسط شرکت ایتالیایی - فرانسوی "تالس آلنیا اسپیس" ساخته خواهد شد.

این شرکت در یک نشست خبری هزینه ساخت این سفارش را ‪ ۳۰۵‬میلیون دلار تخمین زد.

پنج سال عمر فضایی "ئن‌وی‌ست" فروردین سال جاری به اتمام رسید اما سازمان فضایی اروپا معتقد است این ماهواره برای ادامه فعالیت خود در فضا تا سال ‪ ۲۰۱۰‬و حتی بیش از آن سوخت کافی دارد.

"وولکر لی‌بیگ" مدیر سازمان فضایی اروپا در زمینه برنامه‌های نظارت بر زمین گفت، جایگزین‌های ماهواره ‪ ۸‬تنی ئن‌وی‌ست به نسبت کوچک و تخصصی‌تر خواهند بود و سازمان فضایی اروپا را قادر خواهد ساخت که خطر احتمالی از بین رفتن یک محموله هنگام پرتاب را کاهش دهد.

این اعلامیه‌ها در نمایشگاه هوایی پاریس در لوبوژه واقع در شمال پایتخت فرانسه عنوان شد.

سازمان فضایی اروپا ‪ ۱/۶‬میلیون دلار به ساخت این پنج ماهواره نظارتی و همچنین ‪ ۳۹۹‬تا ‪ ۴۶۵‬میلیون دلار در سال را به هزینه‌های جاری آنها اختصاص داده است.

سنتینل ‪ ۲ ،۱‬و ‪ ۳‬در سال‌های ‪ ۲۰۱۱‬و ‪ ۲۰۱۲‬به فضا پرتاب خواهند شد.

سنتینل ‪ ۱‬برای زیرنظرگرفتن شکسته‌شدن یخ‌های قطبی و جداشدن توده‌های یخ شناور به یک رادار مجهز خواهد شد. سنتینل ‪ ۲‬دوربین خواهد داشت که می‌توانند طی هر پنج تا ‪ ۱۰‬روز نقشه‌ای از زمین با دقت ‪ ۱۰‬متر تهیه کنند.

سنتینل ‪ ۳‬به یک رادار ارتفاع سنج و حسگر گرمایشی برای اندازه‌گیری تفاوتها در ارتفاع اقیانوس و تجمع پلانکتونها مجهز خواهد شد.

سنتینل ‪ ۴‬که در مدار ثابت جغرافیایی و سنتیل ‪ ۵‬که در مدار حلقوی اطراف دو قطب بکار گرفته می‌شوند، تغییرات در شیمی اتمسفری زمین را ردیابی خواهند کرد.

هنوز تصمیمی برای تاریخ قطعی برای پرتاب گرفته نشده و سازمان فضایی اروپا اعلام کرده است ممکن است این محموله را با همکاری سازمان هواشناسی ماهواره‌ای اروپا موسوم به "ایومت ست" تهیه کند.

به گزارش وب سایت سازمان فضایی اروپا هزینه کلی پروژه "ئن‌وی‌ست" حدود ‪ ۴/۶۶‬میلیارد دلار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد