THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

زمین هایی خارج از منظومه شمسی


زمین هایی خارج از منظومه شمسی

طبق نتایج جدیدی که در دانشگاه کلرادو، یکی از مراکز تحقیقاتی ناسا به دست آمده، بیش از یک سوم سیاره هایی که در خارج از منظومه شمسی کشف شده اند، شکلی شبیه به زمین دارند و به نظر می رسد امکان حیات در آن ها وجود داشته باشد.


تصویر هنری از سطح یک سیاره زمینی در طلوع

امکان وجود سیاره ای شبیه به زمین حول ستاره های دیگر همواره مورد توجه دانشمندان بوده است که در صورت اثبات آن برای مردم عادی نیز بسیار جالب خواهد بود. البته تکنولوژی های جدیدی تنها قادر به کشف سیاره های بزرگ است. سیاره هایی در ابعاد مشتری یا نپتون که از گاز تشکیل شده اند و سطح جامد ندارند.
با وجود آنکه جرم آن ها بسیار بیشتر از زمین است با این حال سرعت تشکیل بالاتری دارند. به همین دلیل به نظر می رسد سیاره هایی مشابه زمین در حال شکل گیری تحت جاذبه سیاره های بزرگتر باشند.
با توجه به نتایج فوق دانشمندان تشکیل سیاره های به اصطلاح زمینی (در ابعاد و مشابه زمین) را تحت تاثیر جاذبه سیاره های گازی بزرگ شبیه سازی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که در نزدیکی بیش از یک سوم سیاره های کشف شده یک سیاره به اصطلاح "حیاتی" وجود دارد که دمای سطح آن در اندازه ای است که آب به صورت مایع می تواند بر روی آن وجود داشته باشد.
به این ترتیب به نظر محققان تعداد بسیار زیادی زمین با سطحی پر از اقیانوس های عمیق در جهان خارج از منظومه شمسی وجود دارد. تنها باید منتظر رشد تکنولوژی باشیم تا بتوانیم آن ها را در آینده مشاهده کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد