THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

کاوشگر ماه

 

ژاپن و کاوشگرماه

 

آژانس اکتشافات فضایی ژاپن (جاکسا) روز جمعه اعلام کرد: این کشور پرتاب "کاوشگر ماه" را به دلیل بروز اشکالات فنی در آن به تاخیر انداخته است.

به گزارش خبرگزاری کیودو، قرار بود این کاوشگر ژاپنی که "کاگویا" نام دارد با موشک ملی "اچ..‪۲‬ای" این کشور شانزدهم ماه میلادی آگوست ( ‪۲۵‬مرداد) از پایگاه فضایی تانه‌گاشیما در استان کاگوشیما در جنوب ژاپن به فضا پرتاب شود.

به گزارش ایرنا به نقل از کیودو،این کاوشگر به همراه دو ماهواره کوچک مجهز به ‪ ۱۴‬نوع تجهیزات تحقیقاتی می‌باشد و قرار است از چندین کیلومتر از سطح ماه نقشه‌برداری و از میدان مغناطیسی، جاذبه سطح آن و دیگر خصوصیات مربوط به ماه اطلاعاتی را جمع‌آوری کند.

به گزارش جاکسا، علت به تاخیر افتادن پرتاب این کاوشگر نصب دو مورد تجهیزات اشتباه در این کاوشگر بوده که پیش بینی شده است تا یک ماه آینده ضمن رفع آنها، این کاوشگر در ماه سپتامبر سال جاری میلادی به فضا پرتاب شود.

این گزارش می‌افزاید: کارشناسان مرکز فضایی تانه‌گاشیمای ژاپن هم اینک در حال بررسی نهایی وضعیت این کاوشگر هستند.

این کاوشگر با خود دوربین‌های توسعه یافته‌ای را حمل می‌کند و قرار است که تصاویری از فراز زمین تهیه کند.

ماموریت سازمان فضایی ژاپن در خصوص پرتاب کاوشگر به ماه نخستین طرح اکتشافاتی این کشور در ماه، پس از ماموریت ماهواره "آپولو" آمریکا محسوب می‌شود.

تصمیم ژاپن به پرتاب کاوشگر ماه به فضا با توجه به این که آمریکا، چین و هند نیز تصمیم به پرتاب کاوشگر به ماه دارند، توجه این کشورها را به خود جلب کرده است.

پیش از این مقامات رسمی ‪ ۱۴‬آژانس فضایی از سراسر جهان در نشستی در کیوتوی ژاپن با ایجاد آژانس همکاری‌های اکتشافی مشترک برای اکتشاف ماه، مریخ و دیگر سیارات موافقت کردند.

نمایندگان این کشورها در موافقتنامه‌ای خواستار ایجاد سیستم مشترک اطلاعات و داده‌ها در زمینه اکتشافات فضایی و نیز تکنیک‌ها و روش‌های اکتشافی جدید شده بودند.

آنان همچنین موافقت کرده‌اند در زمینه اجتناب از اجرای طرح‌های فضایی اکتشافی تکراری با یکدیگر همکاری کنند.

این گزارش می‌افزاید: موافقتنامه این کشورها پس از آن صادر شد که ژاپن، چین و هند پیش از این اعلام کرده بودند که درصدد انجام اکتشافات جدیدی در ماه هستند.

آمریکا نیز درصدد آن است که دوباره فضانوردانی را به ماه بفرستد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد