THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

کره و مسابقاتش

در کره جنوبی مسابقه‌ای تلویزیونی برای انتخاب نخستین فضانورد این کشور برگزار شده و کو سان، جوان سی ساله کره‌یی در رقابت با 36 هزار متقاضی برای انتقال پرچم کشورش به مدار زمین برگزیده شده است.

 کره جنوبی قصد دارد نخستین فضانورد خود را در سال 2008 به فضا بفرستد.

کو سان که یک محقق و بوکسور است، قرار است از مرکز فضایی بایکونور قزاقستان به همراه دو فضانورد روس به ایستگاه بین المللی فضایی فرستاده شود.

کره جنوبی برای آموزش و پرتاب کو سان به فضا مبلغ هنگفتی را سازمان فضایی روسیه پرداخته است.

به گفته کیم چانگ وو، مدیرکل فن‌آوری فضایی وزارت علوم و فن‌آوری کره جنوبی، این کشور با سرمایه‌گذاری صدها میلیون دلار در صنایع فضایی قصد دارد به 10 کشور عضو باشگاه فضایی بپیوندد.

او هدف از انتخاب نخستین فضانورد این کشور به وسیله برگزاری مسابقه فضایی را افزایش علاقه عمومی به علوم فضایی عنوان می کند.

کره جنوبی به سرعت در حال تکمیل نخستین مرکز فضایی خود در جزیره‌ای در 500 کیلومتری جنوب سئول است تا بتواند نخستین موشک خود را از آن به مدار زمین پرتاب کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، گسترش توانایی فضایی کره جنوبی نگرانی‌هایی را به همراه داشته است.

به گفته کارشناسان، این کشور علاوه بر فرستادن نخستین شهروند این کشور در پی کسب توانایی ارسال ماهواره به مدار زمین است.

دانیل پینکستون از گروه بین المللی بحران که از مراکز تحقیقاتی مستقر در بلژیک است، برنامه فضایی کره جنوبی را دارای توانایی دوگانه علمی و نظامی می داند و از به هم خوردن تعادل راهبردی در منطقه شرق آسیا ابراز نگرانی می کند.

به گفته پینکستون، به رغم تلاش کره حنوبی، آمریکا چندان به کمک به برنامه فضایی این کشور رغبت نشان نداده است؛ به همین دلیل، کره جنوبی برای تکمیل برنامه فضایی خود به روسیه رو آورده است.

مقام‌های کره‌یی بر صلح آمیز بودن برنامه فضایی خود تاکید دارند.

نخستین موشک کره جنوبی قرار است پیش از پایان سال 2007 از مرکز فضایی نارو به فضا پرتاب شود.

این موشک قرار است یک ماهواره چند منظوره علمی صد کیلوگرمی را در مدار زمین قرار دهد.

مقام‌های کره‌یی امیدوارند تا چند سال دیگر بتوانند با در دست گرفتن 10 درصد بازار جهانی پرتاب ماهواره و ارائه خدمات به کشورهای مختلف، علاوه بر جبران هزینه هنگفت گسترش برنامه فضایی به منبع درآمد جدیدی دست پیدا کنند؛ اما به گفته پیک هونگ یول، رئیس موسسه تحقیقاتی هوافضای کره جنوبی، برنامه فضایی این کشور تنها برای کسب درآمد نیست و برای توسعه کشور به اجرا در آمده است.

او می گوید: «برنامه فضایی ما، برنامه شهامت و آرزو است.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد