THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

بهار امسال در کنار هاوکینگ هستیم

 

با افتخار و سرافرازی اعلام می کنم که احتمال دارد بهار امسال را در کنار استیون هاوکینگ دانشمند بزرگ جهان فیزیک می گذرانیم

 

برای خواندن ادامه ی خبر بر روی لینک پیوند کلیک کنید

 

 

 

 

 

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: مقدمات سفر استفان هاوکینگ به ایران در بهار 87 انجام شده است. 

محمد جواد لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: پروفسور استفان هاوکینگ قرار بود از تاریخ 13 تا 22 ژوئیه (22 تا 31 تیر) به ایران سفر کند اما به دلیل مشکلات جسمانی وی این سفر به تعویق افتاد.
وی ادامه داد: بعد از این که مشکلات جسمانی وی برطرف شد شرایط جوی و آب‌و هوایی ایران برای سفر وی مناسب نبود، هم اکنون مقدمات سفر این دانشمند برای بهار 87 آماده شده است.
استفان هاوکینگ در سال 1942 در شهر اکسفورد به دنیا آمد. پس از پایان جنگ به شهر کوچکی به نام سنت آلبان در شمال لندن نقل مکان کرد و در آنجا به مدرسه رفت. پس از آن به دانشگاه آکسفورد رفت و در یونیورسیتی کالج این دانشگاه فیزیک خواند. برای دکترا در زمینه کیهان‌شناسی به کمبریج رفت و زیر نظر دنیس شاما کیهان شناس مشهور رساله خود را تدوین کرد. در سال 1973 به دپارتمان فیزیک نظری و ریاضیات کاربردی دانشگاه کمبریج پیوست. از سال 1979 دارای کرسی استادی لوکاسی بوده است که در سال 1663 به وصیت هانری لوکاس که نماینده دانشگاه کمبریج در پارلمان انگلستان بود تأسیس گردیده بود. این کرسی ابتدا در اختیار ایساک بارو و سپس ایساک نیوتون بوده است بعدها نیز در اختیار کسی چون دیراک قرار گرفت. کار علمی هاوکینگ بر روی قوانین اساسی طبیعت است.
وی با همکاری پنروز نشان داده است که براساس نظریه گرانش انیشتین، کیهان (زمان و مکان) آغازی چون مهبانگ و پایانی چون سیاه‌چاله دارد که لزوم وحدت دو نظریه بزرگ قرن بیستم یعنی مکانیک کوانتومی و نسبیت عام را آشکار ساخت. از کشفیات مهم او این است که سیاه چاله چندان هم که تصور می شد سیاه نیست و باید به دلائل کوانتمی از خود تابش گرمایی کند و در نهایت تبخیر گردد.
او دارای تعداد بسیار زیادی مقالات تخصصی است کتاب مهم او ساختار بزرگ مقایس مکان زمان است که با همکاری ج اف آر الیس نوشته است. کتاب های تخصصی دیگری نیز نوشته است. به علاوه در راستای عمومی سازی دانش نیز سه کتاب نوشته که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تاریخ مختصر زمان که جزو کتاب های بسیار پرفروش بود سیاه چاله ها و ریزکیهانها و سایر مقالات و بالاخره جهان در پوست گردو. هاوکینگ دارای چندین درجه دکتری افتخاری و افتخارات و جوایز متعددی است عضو انجمن پادشاهی بریتانیا و آکادمی علوم ایالات متحده آمریکا است. هاوکینگ علی‌رغم مسائل و مشکلات ناشی از بیماری، زندگی نامتعارف شخصی خود را نیز دارد و دارای سه فرزند و یک نوه است. هاوکینگ در حال حاضر علاوه بر فعالیت تخصصی علمی در گسترش دانش برای عموم مردم و ایراد سخنرانی فعال است. او نمادی از مقاومت در مقابل سختی‌ها و تسلیم ناپذیری است. هاوکینگ 35 سال قبل به عنوان توریست برای بازدید از آثار تاریخی به ایران سفر کرد و این نخستین سفر علمی وی به ایران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد