THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

پژوهشگران روسی درحال آزمایش برروی تنفس درمریخ

 

 

پژوهشگران روسی در حال آزمایش تاثیر تنفس هوای مریخ بر روی انسان ها هستند  

 
 با ترجمه  persian و engilish

در ادامه مطلب ادامه ی خبر را بخوانید

 

 

 

 


Talk about dedication! Volunteers in Russia are testing the ability of humans to breathe argon-enriched air, as part of a research program that simulates a manned trip to Mars. Researchers want to know if humans can survive breathing air similar to that found on Mars. Of the experiment one Russian scientist said, "Our experiments show that argon combined with the right portion of oxygen is safe for humans. I tested it on myself and I'm OK, and volunteers are also doing fine." Somehow, I'm not convinced about the rationale and safety of this test. This is preliminary research for the Russian Mars 500 project, which will simulate a manned Mars mission next year.

People will spend 520 days locked in a bunker-like habitation module, creating an environment like a real mission to Mars, which would take about that same amount of time, with round trip and a month spent on Mars.

For the current research, volunteers stayed inside a sealed capsule for ten days at a time, breathing a combination of argon, nitrogen, and oxygen. The TV news report below seems to advocate this type of research, saying that Western researchers "still use mice" for such experiments.

Especially reassuring is the scientist who keeps telling the test subjects, "Breathe calmly!" Take a look:

 

ترجمه

 

 

پژوهشگران روسی در حال آزمایش تاثیر تنفس هوای مریخ بر روی انسان ها هستند  

 

آیا شما حاضرید هوایی را تنفس کنید که از آرگون پر شده است ؟ بله حرف بر سر فداکایست !! داوطلبان روسی در حال آزمایش توانایی خود هستند تا بتوانند هوای سرشار از آرگون را تنفس کنند . این بخشی از یک برنامه تحقیقاتی است که شرایط سفر انسان به مریخ را شبیه سازی می کند . پژوهشگران روسی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا انسان می تواند با تنفس هوایی شبیه به اتمسفر مریخ ، زنده بماند ؟!.


 

یکی از دانشمندان روسی در مورد این پروژه گفته است : "آزمایشات ما نشان می دهد که  تنفس ترکیبی از گاز آرگون و میزان مناسبی از اکسیژن برای انسان کاملا بی خطر است . من این موضوع را بر روی خودم آزمایش کردم و در سلامتی کامل به سر می برم و داوطلبان دیگر نیز به خوبی در حال آزمایش هستند ."


 

این آزمایشات بخش مقدماتی پروژه روسی Mars 500  محسوب می شود که تا سال آینده ماموریت یک انسان به مریخ را به طور کامل شبیه سازی می کند .


 

در این پروژه ، داوطلبان 520 روز را در یک اقامتگاه انبار مانند سپری می کنند که محیط یک ماموریت واقی به سمت مریخ در آنجا شبیه سازی می شود. مدت زمان این آزمایش نیز با مدت زمان یک سفر رفت و برگشت به مریخ و اقامت چند ماهه بر روی آن برابر است .


 

اما برای تمرین تنفس هوای مریخ ، داوطلبان هر بار در دوره های زمانی ده روزه در یک کپسول سر بسته نگهداری می شوند و در آنجا هوایی مرکب از آرگون ، نیتروژن و اکسیژن را تنفس خواهند کرد .


 

این تحقیقات و آزمایشات روسی ها بر روی انسان در حالی انجام می شود که پژوهشگران غربی این گونه آزمایشات را تا کنون تنها بر روی موش انجام داده اند .


 

 


 

 


 

 گزارش تلوزیونی زیر ، بخش هایی از این آزمایش را به صورت مستند نشان می دهد .


 

 

 

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
عوض کردن آدرس وبلاگ خود به داتکام دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:15 ب.ظ http://WWW.33IR.Com




با سلام

اگر میخواهید آدرس وبلاگ خود را رایگان عوض کرده
و با پسوند دات کام مطالب وبلاگ خود را ببینید و به دوستان خود معرفی کنید به سایت
WWW.33IR.Com
بروید و یک نام کوتاه در صفحه اول انتخاب کرده و در صفحه بعد آدرس وبلاگ خود را بدهید و.... از امکانات رایگان ستفاده کنید
ثبت دامنه رایگان داتکام برای اولین بار در ایران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد