THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

راکت آریان۵ و دو ماهواره ی همراهش پرتاب شدند


 

 

شب گذشته یک راکت آریان ‌٥ به همراه دو ماهواره به فضا پرتاب شد.

ادامه خبر در ادامه مطلب

 

 

 

 این راکت حامل یک ماهواره نظامی انگلیسی و یک ماهواره ارتباطی ترکیه بود که از بندر فضایی اروپایی در کورو در فرنچ گویانا به فضا رفتند.

دو ماهواره به نام‌های اسکای نت ‌٥c (انگلیس) و ترکست ‌٣A (ترکیه) در ساعت ‌٢٢:05 به وقت گرینویچ پرتاب شدند و ‌٣٠ دقیقه بعد هر دو به مدارهای انتقالی زمین ثابت به طور دقیق رسیدند.

آژانس فضایی اروپا ضمن اعلام این مطالب یادآور شدکه پرتاب دو ماهواره برای تاریخ ‌٢٣ ماه مه برنامه ریزی شده بود که دو بار به دلیل مشکلات فنی به تعویق افتاد.

ماهواره اسکای نت ‌٥C برای وزارت دفاع انگلیس و ماهواره ترک ست ‌٣A برای اپراتور مخابراتی ترکیه موسوم به ترکست پرتاب شدند.

گفتنی است راکت به کارگرفته در این ماموریت از نوع آریان ‌٥ECA بوده است که آخرین و جدید نوع نوع راکت‌های آریان ‌٥ است و قابلیت پرتاب بار تا سقف ‌١٠ تن و بارهای سنگین مانند ماهواره‌های بسیار بزرگ را دارد.

ناسا نیز برای پرتاب یک ماهواره جدید اعلام آمادگی کرد.

ناسا در نظر دارد ماهواره جدید خود موسوم به OSTM/jason2 را در روز ‌٢٠ ژوئن از پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب کند.

ماموریت توپوگرافی سطح اقیانوسی روی سفینه Jason2 قرار است با راکت دلتا II انجام شود که زمان پرتاب آن بین ساعت ‌١٢:46 تا ‌١٢:55 صبح در نظر گرفته شده است.

این ماهواره پس از جدا شدن از راکت و ‌٥٥ دقیقه پس از پرتاب در مداری در ارتفاع ‌٨٣٠ مایلی قرار خواهد گرفت.

ماموریت این ماهواره، کسب اطلاعات و انجام تحقیقات در خصوص وضعیت اقیانوس‌ها و کاربرد این اطلاعات در راستای ارزیابی و پیش‌بینی تغییرات جوی و پیش‌بینی وضعیت آب و هواست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد