THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

یوفوهای زمینی در راهند!

 

 


 

رویای دیدن بشقاب پرنده به وقوع پیوسته است، البته تفاوتی وجود دارد و آن این است

که بشقاب پرنده از فضا نیست، بلکه ساخته شده در فلوریدای آمریکاست!

 

 

سوبراتاروی، استاد مهندسی دانشگاه فلوریدا در حال تلاش برای ثبت حق انحصاری طرحش مبنی بر طراحی هواپیمایی با سیستم پرواز به صورت دایره‌یی و گردان است که آن را به طور مخفف (WEAV) نامیده است.

نمونه اولیه این طرح دارای مزایای زیادی است از جمله این که می‌تواند به طور عمودی حرکتش را شروع کرده و به پرواز در آید.

بشقاب پرنده WEAV از این جهات که هیچ‌گونه بخش متحرکی به صورت جدا ندارد قابل توجه است و اگر چه مدل ابتلایی آن تنها به اندازه 15 سانتیمتر است و با باتری کار می‌کند، اما سازنده آن ساخت مدل‌های بزرگتر آن را قطعا ممکن می‌داند.

وی در این طرح از تجربه‌اش در کارهای تحقیقاتی که در زمینه پلاسما به پشتیبانی نیروی هوایی ایالات متحده انجام داده استفاده کرده تا یک سیستم رانشی عاری از هر گونه بخش‌های یک هواپیمای عادی مثل پروانه و موتور استفاده کند.

این سیستم به این صورت عمل می‌کند که الکترودهایی که در سرتاسر سطح این وسیله کشیده شده‌اند هوای اطراف را یونیزه کرده و باعث ایجاد پلاسما در بیرون این وسیله می‌شوند، پس از آن جریان الکتریکی از میان این پلاسما عبور داده می‌شود که بدین طریق نیروی محرکه لازم برای صعود و حرکت آنی وسیله به وجود می‌آید و همچنین به این صورت می‌توان این بشقاب پرنده را در فضاهای طوفانی نیز ثابت نگاه داشت.

بخش‌هایی از این بشقاب پرنده به شکل توخالی و سرتاسری منحنی شکل است. این سطح که به نسبت از بخش‌های دیگر بزرگتر و پهن تر است، باعث بهبود در صعود و کنترل وسیله در اتمسفرهای مختلف می‌شود به عنوان نمونه می‌توان طرح پرواز در قمر تیتان در سیاره زحل را نام برد که به علت وجود فضای متراکم و جاذبه کم سهولت قابل توجهی در پرواز آن به وجود می‌آید؛ البته هنوز راه زیادی تا عملی شدن چنین طرح‌هایی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، این بشقاب پرنده برای پرواز در هوای زمین احتیاج به نیرویی حداقل 10 برابر بیشتر از فضای خارج از زمین دارد، چون کشش و جاذبه کمتری در فضا وجود دارد و البته مشکل دیگر این وسیله این است که پلاسمای زیادی که برای پرواز لازم دارد، مانع ارسال موج‌های ارتباطی می‌شود.

با این همه سوبراتاروی از هیچ چیز ناامید نیست؛ او می‌گوید: البته احتمال خطر زیادی وجود دارد، اما در ازای آن پاداش زیادی هم وجود دارد و در صورت موفقیت این طرح شما یک هواپیما، یک هلیکوپتر و یک بشقاب پرنده را یک‌جا خواهید داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد