THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

خوشه پروین سیارات شکل گرفته در آن

 اخترشناسان ایالات متحده می­گویند به نظر می­رسد سیارات تازه­ای گردِ ستاره­ای در خوشه­ی پروین، به تازگی شکل گرفته

 یا در حال شکل گیری باشند.  

 
اخترشناسان ایالات متحده می­گویند به نظر می­رسد سیارات تازه­ای گردِ ستاره­ای در خوشه­ی پروین،  به تازگی شکل گرفته یا در حال شکل گیری باشند.
 
به گفته­ی نویسنده­ی اصلی مقاله، جوزف ری (Joseph Rhee)، از دانشگاه کالیفرنیای لس­آنجلس (University of California, Los Angeles)، به نظر می­آید این سیارات حاصل برخورد غول­آسای سیارات یا جنین­های سیاره­ای باشند.
 
ری گفت این یافته­ها با استفاده از رصدخانه­ی جمینی (Gemini Observatory) در هاوایی (Hawaii) و تلسکوپ فضایی اسپیتزر (Spitzer Space Telescope) به دست آمده است. گزارشی از این پژوهش در شماره­ی آینده­ی نشریه­ی اخترفیزیک (Astrophysical Journal) می­آید.
 
ری در خبری که پنج­شنبه­ی گذشته منتشر شد گفت که این اولین دلیل واضح برای تشکیل سیاره در خوشه­ی پروین است و نتایجی که در حال ارائه­ی آن هستیم به خوبی می­تواند اولین شواهد رصدی باشد مبنی بر آن که سیارات زمین­گون، همانند سیارات منظومه­ی شمسی ما، کاملاً عمومیت دارند.
 
خوشه­ی پروین که در فاصله­ی 400 سال نوری از ما واقع شده، یکی از نزدیک­ترین خوشه­های ستاره­ای به زمین است. در این خبر آمده که اخترشناسان چنین محاسبه کرده­اند که سیارات زمین­گون یا جنین­های سیاره­ای در این خوشه، ظرف چندصدهزار سال گذشته باهم برخورد کرده­اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد